Spread the love

מה זה שיווק שותפים ואיך עושים מזה כסף ?

סביר להניח שחלק מהקניות שלכם באינטרנט, ולא משנה אם זה היה מוצר או שירות, עברו דרך לינק של שיווק שותפים בלי שידעתם מזה.

מה זה שיווק שותפים ? נניח שיש לכם חנות באינטרנט שמוכרת מוצרים לחיות מחמד (לצורך העניין), ואתם מוכנים לעשות משלוחים לכל הארץ, יופי, עכשיו מה שחסר לכם זה לקוחות, איך משיגים לקוחות ?

אז אפשר לשלם כסף על פרסומות בגוגל או בפייסבוק או לשים באנרים בכל מני מקומות ולקוות שזה יביא לקוחות. במקרה הזה אתם בטוח מוציאים כסף אבל לא בטוח מכניסים.

דרך אחרת להביא לקוחות היא לתת למישהו אחר להביא לכם לקוחות תמורת עמלה.

בצורה הזו בעל העסק “מהמר על בטוח”, אין לו הוצאות על פרסומות והוא משלם אחוז מסויים על כל מכירה או במילים אחרות בעל העסק משלם רק על תוצאות.

האחוז הזה לא חייב להיות על מכירה, יכול להיות שיש לכם סוכנות ביטוח ואתם מוכנים לשלם כסף על פרטים של אדם שמתעניין לעשות ביטוח לרכב, מה שנקרא בשפה המקצועית “ליד”, אתם סוכני ביטוח מנוסים ואתם יודעים שמכל 10 מתעניינים אתם בדרך כלל מוכרים ביטוח לאחד, עשיתם חשבון והגעתם למסקנה ששוה לכם לשלם 35 ש”ח על כל ליד טוב, ואתם מגדירים מה זה ליד טוב מבחינתכם, לצורך העניין אתם מחליטים שליד טוב כולל: שם, טלפון, סוג רכב, ושמישהו יענה בטלפון ויסכים לפחות לשמוע את ההצעה שלכם.

שוב פעם, גם במקרה הזה לסוכן ביטוח הדמיוני שלנו אין הוצאות פרסום אלא הוא קונה לידים שהוא מנסיונו יודע שהוא יכול להפוך ללקוחות.

אז הבנו שיש “ספקים” (חנויות אינטרנט, אנשי מקצוע) שצריכים לקוחות ומהצד שני יש “שותפים”
באנגלית הספקים נקראים Merchant או Vendor או Advertiser – הכוונה היא תמיד לאותו דבר, מישהו שמוכן לשלם לפי תוצאות
והשותפים נקראים Affiliate או Publisher – והכוונה היא למישהו שיודע לייצר תוצאות.

השותפים הם בעצם סוכנות פרסום משוכללת, יש להם אמצעים רבים לפרסם את המוצר המסויים, חלק מהם זה פרסום בתשלום כמו פרסום בגוגל או בפייסבוק או בכל מני אתרים כמו ynet, חלק מהם זה פרסום בחינם כמו אתרים שהשותפים מקימים ומתחזקים או פרסום חינם בפייסבוק ובפורומים ועוד ויש עוד דרכים להגיע ללקוחות כמו רשימות תפוצה במייל ועוד..

בדרך כלל בעל העסק לא יודע איך להתעסק בגוגל או פייסבוק או שהוא לא רוצה לבזבז על זה זמן, הוא רוצה לנהל את העסק שלו. בנוסף, מי שעוסק בשיווק שותפים בצורה מקצועית יכול הרבה פעמים להביא קהל שלבעלי עסקים אין גישה אליהם כמו אנשים שנרשמו לרשימת תפוצה במייל של המשווק או של משווקים שיש לו שיתוף פעולה איתם.

תוכנית שותפים

טוב, אז הבנו שיש מצד אחד ספקים ומצד שני יש שותפים בטח אתם שואלים את עצמכם כל מני שאלות כמו: “איך נוצר החיבור בניהם?” או “מי עושה מעקב לכל זה?”

התשובה היא שבין בעל העסק והשותפים יש גורם שלישי – מתווך שנקרא חברת שותפים או לפעמים זה נקרא תוכנית שותפים.

תפקיד נוסף של חברת השותפים הוא לרכז את הצעות מבעלי עסקים שונים במקום אחד. אגב אם תהיתם מה הרווח של חברות השותפים אז הם לוקחים עמלה על כל מכירה ובדרך כלל מדובר על אחוז נמוך מאוד שנגבה מבעל העסק.

הקלטתי סרטון קצר שמסכם את מה שכתבתי עד לכאן.

איך מרוויחים כסף משיווק שותפים?

אני מקווה שעד עכשיו הצלחתי להסביר בצורה ברורה מה זה שיווק שותפים ואיך זה עובד (ואם לא אפשר כמובן לשאול למטה בהערות) עכשיו לחלק היותר מעניין, אז איך עושים מזה כסף ?

התשובה לזה מתחלקת בגדול ל- 2:

  • איך עושים כסף בתור שותפים?
  • איך עושים כסף בתור ספקים?

אם אתם מחפשים להרוויח כסף מעבודה באינטרנט בתור השלמה למשכורת הרגילה שלכם או אולי אפילו במשרה מלאה אז אתם צריכים ללמוד איך לעבוד בתור שותף, היתרונות של עבודה בתור שותף היא שאתם יכולים לעבוד מתי שבא לכם, כמה שבא לכם ועם מי שבא לכם, החסרונות של עבודה בתור שותף הם שמדובר בעבודה מהבית ויש אנשים שזה משעמם אותם, מה גם שזו עבודה שלא מתאימה למי שמתייאש מהר או למי שאין מוטיבציה חזקה להצליח, בהתחלה לוקח זמן עד שדברים מתחברים ומתחילים לראות הצלחה אבל זה כמובן אפשרי, חלק מהאפיליאט הכי טובים בעולים הם ישראלים אז ממי ללמוד ויש בהחלט לאן לשאוף.

מצד שני, אם אתם בעלי עסקים קטנים או שיש לכם שירות או מוצר שאתם יכולים למכור אז אתם יכולים להגדיל מאוד את המכירות שלכם באמצעות שיווק שותפים אם תמצאו שותפים שיודעים את העבודה וייצרו לכם מכירות, כמו שכתבתי למעלה, אתם משלמים לפי ביצועים.

איך מתחילים ?

שיווק שותפים זה תחום מאוד מעניין לדעתי ומאוד זמין, מה שצריך זה מחשב עם אינטרנט ואפשר לעבוד, למרות שזה נראה קל ונחמד בסופו של דבר מדובר במקצוע ומקצוע צריך ללמוד בצורה מסודרת ממישהו שיש לו קבלות בתחום. אם קצת הסתובבתם בבלוג שלי אתם בטח כבר יודעים שאני ממליץ בחום רב להתחיל דרך הקורס הזה, הוא גם מקצועי, גם מדבר תכל’ס וגם בחינם 🙂

אני ממליץ על הקורס הזה בעיקר בגלל שהוא מנחה מה צריך לעשות ולא סתם דוחף ידע. לדעתי הבעיה העיקרית בימינו היא לא מחסור בלהשיג ידע, אפשר למצוא הכל בחינם באינטרנט אם מחפשים, הבעיה לדעתי היא עודף ידע.

כמובן שאחרי שעושים את הקורס ומיישמים ומתחילים לראות תוצאות צריך להמשיך ללמוד מעוד מקורות.

תודה רבה שקראתם עד פה 🙂 לקח לי הרבה זמן לכתוב את הפוסט הזה שהמטרה שלו היא לעזור לכמה שיותר אנשים ויש לי בקשה אחת ממכם, תעזרו לי להפיץ אותו לכמה שיותר אנשים, תשתפו אותו בבקשה בפייסבוק עם חברים שלכם, אני מאוד מעריך את זה.

– אייל

Facebook Comments Box